Gelet op de artikels 77 en 78 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017 betreffende de bevoegdheden van de raad voor maatschappelijk welzijn, zoals gewijzigd tot op heden;
Gelet op artikel 161 van het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017 betreffende de ambtelijke organisatie van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, zoals gewijzigd tot op heden;
Gelet op het decreet lokaal bestuur d.d. 22 december 2017, zoals gewijzigd tot op heden;
Gelet op het Besluit van de Vlaamse Regering d.d. 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, zoals gewijzigd tot op heden;
Gelet op de gemeentelijke rechtspositieregeling zoals door de raad aangenomen op 29 december 2008 en zoals gewijzigd tot op heden;
Gelet op de wet d.d. 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden en haar personeel, zoals gewijzigd tot op heden;
Gelet op het Koninklijk Besluit d.d. 28 september 1984 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd tot op heden;
Gelet op het raadsbesluit d.d. 12 juni 2018 en het OCMW-raadsbesluit d.d. 19 juni 2018 betreffende de vaststelling van het kader voor het interne controlesysteem/ organisatiebeheersingssyteem volgens ‘de leidraad organisatiebeheersing voor lokale besturen’;
Gelet op het raadbesluit d.d. 25 januari 2024 betreffende de goedkeuring van het huidige personeelsplan en het organogram;
Overwegende dat de wijzigingen in het personeelsplan en organogram worden aangeduid in kleur in bijlage;
Overwegende dat volgende wijzigingen aangebracht worden aan het personeelsplan:
De wijzigingen voorzien geen bijkomende personeelskosten;
Gelet op het positief advies van het MAT;
Gelet op de goedkeuring via het vast bureau van 12 februari 2024;
Gelet op het protocol voor akkoord vanwege de vakorganisaties;
Artikel 1. - De raad gaat akkoord met de wijzigingen in het personeelsplan en organogram.
Artikel 2. - Een voor eensluidend verklaard afschrift van dit besluit wordt, voor het nodige gevolg, overgemaakt aan de personeelsdienst, de financiële dienst en de algemeen directeur.