Terug
Gepubliceerd op 16/12/2021

Notulen  OCMW-raad

do 25/11/2021 - 21:30 digitaal via zoom
  • Openbaar

    • Secretariaat

      • Goedkeuring van de notulen van de vorige zitting.

        Aanwezig: Ines Swaelens, Voorzitter OCMW Raad
        Michel Vanderhasselt, Schepenen
        Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Lid Vast Bureau
        Marc Faes, Voorzitter Bijzonder Comité voor de sociale dienst
        Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Gemeenteraadslid
        Sieglinde De Mulder, Algemeen Directeur (wnd.)
        Afwezig: Hilde Van der Cruys, OCMW-raadslid
        Publieke stemming
        Aanwezig: Ines Swaelens, Michel Vanderhasselt, Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Marc Faes, Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Sieglinde De Mulder
        Voorstanders: Ines Swaelens, Michel Vanderhasselt, Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Marc Faes, Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel. - De notulen van de raad voor maatschappelijk welzijn van 28 oktober 2021 worden zonder wijzigingen goedgekeurd. 

        Zij worden ondertekend door de voorzitter van de raad en de Waarnemend Algemeen Directeur conform artikel 74 juncto artikels 32, 277 en 278 van het decreet Lokaal Bestuur.

    • OCMW

      • MMC: voorstel aanpassing werkwijze voorleggen aanvragen en stopzettingen.

        Aanwezig: Ines Swaelens, Voorzitter OCMW Raad
        Michel Vanderhasselt, Schepenen
        Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Lid Vast Bureau
        Marc Faes, Voorzitter Bijzonder Comité voor de sociale dienst
        Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Gemeenteraadslid
        Sieglinde De Mulder, Algemeen Directeur (wnd.)
        Afwezig: Hilde Van der Cruys, OCMW-raadslid
        Bevoegdheid

        Gelet op artikel 77 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017;

        Gelet op het decreet Lokaal Sociaal Beleid van 9 februari 2018, hoofdstuk 5, artikel 14;

        Juridische grond

        Overeenkomstig de bepalingen artikel 58 §1 van de OCMW-wet moet elke “aanvraag betreffende maatschappelijke dienstverlening, waarover het betrokken Centrum een beslissing moet nemen”, de dag van haar ontvangst chronologisch in het register ingeschreven worden;

        In de memorie van toelichting bij het ontwerp van programmawet 22 december 2003 werd er op gewezen dat de registratieplicht geldt voor alle individuele aanvragen tot maatschappelijke hulp die een beslissing van het OCMW noodzaken;

        Een gewoon verzoek om dienstverlening van een OCMW georganiseerd los van zijn verplichte opdrachten zonder aanvraag tot het verkrijgen van maatschappelijke dienstverlening waarover het OCMW moet beslissen, is niet bedoeld bij artikel 58 §1, eerste lid OCMW-wet;

        Considerans

        - Overwegende dat de aanvragen om lid te worden van onze Minder Mobielen Centrale (MMC) momenteel steeds worden voorgelegd op het BCSD;

        - Overwegende dat we zijn aangesloten bij M-Pact (werd tot voor kort nog Taxi-Stop genoemd) en alle voorwaarden om lid te kunnen worden door hen zijn bepaald;

           (Bijgevoegd kunnen jullie het inschrijvingsformulier terugvinden.)

        - Overwegende dat bij de voorlegging aan het BCSD er rekening moet gehouden worden met volgende zaken:

        • Extra administratie:
          • opmaken ontvangstbewijs;
          • opmaken sociaal verslag;
          • opmaken notulen;
          • nalezen verslag door verantwoordelijke maatschappelijk werker van het BCSD.
        • Aanvragers moeten enkele weken wachten vooraleer ze lid kunnen worden.
          • Dossier moet eerst voorkomen op BCSD.
          • Nadien wordt er een factuur opgestuurd vanuit de financiële dienst.
          • Pas na betaling kunnen mensen een rit aanvragen.
        • Wanneer aanvragers snel hulp nodig hebben, moet dit via dringende beslissing van de voorzitter.

        - Overwegende dat wanneer deze aanvragen niet meer moeten voorgelegd worden aan het BCSD:

        • Vervalt de extra administratie.
        • Aanvragers kunnen sneller geholpen worden.
          • De factuur kan dan in opdracht van de maatschappelijk werker worden opgemaakt.
          • Dit maakt dat een nieuwe aanvrager maximaal binnen de 2 weken verder kan geholpen worden.
        Adviezen, voorstel, voordracht

        Op voorstel van het vast bureau;

        Gelet op het positief advies van het bijzonder comité voor de sociale dienst;

        Besluit

        Artikel 1. - De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met het voorstel om vanaf 1 oktober 2021 de aanvragen lidmaatschap en de stopzettingen MMC niet meer voor te leggen op het BCSD.

        Artikel 2. - De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met een wijziging van het reglement m.b.t. de toekenning van een aanvraag MMC.

        Artikel 3. - De raad voor maatschappelijk welzijn verleent goedkeuring om jaarlijks in januari en september een lijst van de leden ter kennisgeving voor te leggen aan het BCSD.  

      • Herziening Samenwerkingsovereenkomst noodwoningen - overeenkomst tot samenwerken met de gemeenten Affligem, Liedekerke en Roosdaal.

        Aanwezig: Ines Swaelens, Voorzitter OCMW Raad
        Michel Vanderhasselt, Schepenen
        Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Lid Vast Bureau
        Marc Faes, Voorzitter Bijzonder Comité voor de sociale dienst
        Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Gemeenteraadslid
        Sieglinde De Mulder, Algemeen Directeur (wnd.)
        Afwezig: Hilde Van der Cruys, OCMW-raadslid
        Bevoegdheid

        Gelet op het decreet Lokaal Bestuur, in het bijzonder artikel 2, §2, en artikel 56;

        Juridische grond

        Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen;

        Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 21 september 2007 houdende subsidiëring van projecten ter ondersteuning van het lokaal woonbeleid, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 10 december 2010, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 8 juli 2016 en gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 16 november 2018;

        Gelet op het besluit van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van 30/01/2020, waarin een principieel akkoord tot samenwerkingsovereenkomst met het lokaal bestuur van Affligem en Liedekerke werd gesloten met als voorwerp "Noodwoningen";

        Considerans

        Overwegende dat de eigen noodwoning(en) in de gemeente volzet zijn of niet beschikbaar zijn;

        Overwegende dat de vraag gesteld wordt aan de buurgemeenten Affligem, Liedekerke en vanaf heden ook Roosdaal of er een noodwoning op hun grondgebied beschikbaar is;

        Overwegende dat er een reglementair kader werd uitgewerkt waarbij rekening wordt gehouden met de gemeente waar de nood zich voordoet en de gemeente die de woning ter beschikking stelt;

        Overwegende dat het bestaand reglementair kader in de vorm van een samenwerkingsovereenkomst dient herzien te worden na praktijkervaring;

        Adviezen, voorstel, voordracht

        Op voorstel van het ILV Noord-Pajottenland en op advies van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst;

        Publieke stemming
        Aanwezig: Ines Swaelens, Michel Vanderhasselt, Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Marc Faes, Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Sieglinde De Mulder
        Voorstanders: Ines Swaelens, Michel Vanderhasselt, Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Marc Faes, Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Artikel 1. - Goedkeuring van de herziene samenwerkingsovereenkomst met de gemeenten Affligem, Liedekerke en Roosdaal volgens het bijgevoegd ontwerp. Deze overeenkomst heeft als voorwerp "Samenwerkingsovereenkomst Noodwoningen".

        Artikel 2. - Deze overeenkomst maakt integraal deel uit van dit besluit.

      • Samenwerking OCMW Ternat/Vzw Platten Dörpel i.h.k.v. voedselverdeling.

        Aanwezig: Ines Swaelens, Voorzitter OCMW Raad
        Michel Vanderhasselt, Schepenen
        Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Lid Vast Bureau
        Marc Faes, Voorzitter Bijzonder Comité voor de sociale dienst
        Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Gemeenteraadslid
        Sieglinde De Mulder, Algemeen Directeur (wnd.)
        Afwezig: Hilde Van der Cruys, OCMW-raadslid
        Bevoegdheid

        Gelet op de wet van 2 april 1965 en in het bijzonder art. 1 en 2;

        Gelet op het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 78 en art. 113;

        Juridische grond

        Gelet op de wet van 8 juli 1976, in het bijzonder art. 1, 57 §1, 60 §3;

        Gelet op de verordening (eu) 2014/223 van het Europees parlement en de raad van 11 maart 2014 betreffende het Fonds voor Europese hulp aan de meest behoeftigen, in het bijzonder artikel 2 § 2;

        Gelet op de verordening (eu) 2016/679 van het Europees parlement en de raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming) in zijn geheel en ook meer bepaald artikel 5.1.e van de GDPR moeten persoonsgegevens: “...worden bewaard in een vorm die het mogelijk maakt de betrokkenen niet langer te identificeren dan voor de doeleinden waarvoor de persoonsgegevens worden verwerkt noodzakelijk is [...]. “;

        Gelet op de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens;

        Gelet op de ministeriële omzendbrief van 1 juli 2011 van de Vlaamse Minister van Bestuurszaken (die tot stand kwam na overleg met de voorzitter van de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en de FOD Binnenlandse Zaken) waarbij richtlijnen werden uitgevaardigd voor de gemeentebesturen in verband met de raadpleging van de bevolkingsregisters voor interne doeleinden;

        Gelet op het besluit van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van 26/04/2021 waarin het lidmaatschap van de Voedselbank Brabant/Brussel werd goedgekeurd;

        Considerans

        Overwegende dat het de wettelijke opdracht van het OCMW is een dienstverlening te verzekeren die eenieder in staat moet stellen een menswaardig leven te leiden;

        Overwegende de vaststelling dat een groeiend aantal kwetsbare mensen zich richt tot het OCMW;

        Overwegende dat het OCMW de kans krijgt om een samenwerking met Colruytgroup aan te gaan om op wekelijkse basis voedseloverschotten af te halen en te bedelen aan de meest kwetsbaren;

        Overwegende dat in Vzw Platten Dörpel een lokale partner werd gevonden om de afhaling en bedeling van deze goederen praktisch te organiseren;

        Overwegende dat dit past in het kader van de specifieke beleidsvisie van het regulier beleid van het lokaal bestuur, meerbepaald de uitbouw van een Sociale Kruidenier;

        Overwegende dat de doelgroepen op basis van objectieve en transparant opgezochte gegevens worden geselecteerd en dat OCMW Ternat de doelgroepgegevens zal aanleveren;

        Overwegende dat de personen die toegang hebben tot deze lijst gekend zijn en enkel toegang hebben vanuit hoofde van hun functie. De gegevens in deze lijst zullen niet verspreid worden en met de nodige omzichtigheid opgeslagen en verwerkt worden;

        Overwegende dat volgens de wetgeving en aanbeveling het duidelijk is dat een opvraging niet mag kaderen binnen commerciële belangen;

        Adviezen, voorstel, voordracht

        Op advies van de Functionaris Gegevensbescherming/Data Protection Officer van Autonoom Provinciebedrijf Vera;

        Op advies van het Bijzonder Comité voor de Sociale dienst van 23 november 2021;

        Op advies van het Vast Bureau van 25 november 2021;

        Publieke stemming
        Aanwezig: Ines Swaelens, Michel Vanderhasselt, Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Marc Faes, Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Sieglinde De Mulder
        Voorstanders: Ines Swaelens, Michel Vanderhasselt, Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Marc Faes, Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Artikel 1. - De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met de samenwerking tussen OCMW Ternat en Vzw Platten Dörpel in het kader van de voedselbedeling.

        Artikel 2. - De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met de doorverwijsbrief volgens bijgevoegd ontwerp waarmee de afgebakende doelgroep zich kan aanmelden bij Vzw Platten Dörpel.

        Artikel 3. - De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met het ter beschikking stellen van volgende persoonsgegevens van de afgebakende doelgroep van inwoners van Ternat die voldoen aan de definitie van meest behoeftige volgens artikel 2 § 2° van de verordening (eu) 2014/223 van het Europees parlement en de raad van 11 maart 2014 betreffende het Fonds voor Europese hulp aan de meest behoeftigen, door OCMW Ternat aan Vzw Platten Dörpel: identificatiegegevens, contactgegevens, geslacht, leeftijd, gezinssamenstelling.

        Artikel 4. - Er zal een principieel akkoord worden gesloten met betrekking tot het verwerken en beschermen van persoonsgegevens volgens bijgevoegd ontwerp van Verwerkingsovereenkomst tussen OCMW Ternat en Vzw Platten Dörpel.

        Artikel 5. - Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de financieel directeur en aan Vzw Platten Dörpel, Kerkstraat 26, 1742 Ternat.

    • Personeelsdienst

      • Goedkeuren wijzigingen personeelsformatie en organogram.

        Aanwezig: Ines Swaelens, Voorzitter OCMW Raad
        Michel Vanderhasselt, Schepenen
        Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Lid Vast Bureau
        Marc Faes, Voorzitter Bijzonder Comité voor de sociale dienst
        Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Gemeenteraadslid
        Sieglinde De Mulder, Algemeen Directeur (wnd.)
        Afwezig: Hilde Van der Cruys, OCMW-raadslid
        Bevoegdheid

        Gelet op artikels 77 en 78, 3° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;

        Juridische grond

        Gelet op het Besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, en later wijzigingen;

        Gelet op de gemeentelijke rechtspositieregeling zoals door de raad aangenomen op 29 december 2008 en zoals gewijzigd tot op heden;

        Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden en haar personeel, en latere wijzigingen;

        Het Koninklijk Besluit van 28 september 1984 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel;

        Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 12 juni 2018 en de beslissing van de OCMW-raad van 19 juni 2018 betreffende de vaststelling van het kader voor het interne controlesysteem/organisatiebeheersingssyteem volgens ‘de leidraad organisatiebeheersing voor lokale besturen’;

        Gelet op het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité van 25 oktober 2021;

        Gelet op het personeelsplan per dienst, zoals gevoegd in bijlage;

        Considerans

        Overwegende een aantal nieuwe functies noodzakelijk zijn in de uitvoering van het MJP en het realiseren van de kernopdrachten van het Lokaal Bestuur Ternat;

        Overwegende dat volgende functies toegevoegd worden aan de personeelsformatie:

        +1 FTE B1-B3 processen & overheidsopdrachten (contractuele basis);

        Motivering: Gelet op de voorstelling van het auditrapport organisatiebeheersing in Ternat, zoals ter kennisgeving voorgelegd aan de gemeenteraad van 28 januari 2021, werden door Audit Vlaanderen een aantal aanbevelingen gedaan.  Een daarvan was de beschrijving van de organisatieprocessen.  Om hier organisatiebreed te kunnen op inzetten, is de aanwerving van een medewerker processen en overheidsopdrachten een noodzaak.

         

        +1 FTE B1-B3 participatie & communicatie(contractuele basis);

        Motivering: Open en transparante (interne en externe) communicatie staan centraal in het huidig beleid. Het uitwisselen van informatie- zowel digitaal als niet-digitaal - met alle belanghebbenden is een van de sleutels om de betrokkenheid van de burgers te vergroten.  Het bestuur wenst eveneens de burger te erkennen als stakeholder en hem te betrekken via inspraak en participatie bij de realisatie van diverse projecten.  Hiertoe keurde gemeenteraad het participatiereglement goed. (AP-3.1. prioritair).  De aanwerving van een extra personeelslid is dan ook noodzakelijk om dit te kunnen realiseren.

         

        + 0.5 FTE B1-B3 bibliotheek (contractuele basis);

        Motivering: In het kader van de verdere ontwikkelingen en opdrachten van de bibliotheek is verhoogde deskundigheid vereist.  Vandaar een wijziging van een voltijdse medewerker op C-niveau naar een halftijdse medewerker op B-niveau.

         

        + 1FTE B1-B3 klimaat (contractuele basis);

        Motivering: Nieuw accentpunt van het beleid.  De overstromingen eerder dit jaar bewijzen dat er dringend moet gewerkt worden aan de klimaatontwikkeling door aan erosiebestrijding en natuurontwikkeling te doen om te kunnen inspelen op hedendaagse en toekomstige tendensen.

         

        + 1FTE D1-D3 veegmachine (contractuele basis);

        Moivering: Het bestuur beoogt de aankoop van een bijkomende veegmachine in het kader van de openbare orde en netheid en in het bijzonder het onderhoud van voet- en fietspaden ten voordele van de zwakke weggebruiker.  Dit verantwoord de aanwerving van een bijkomend bestuurder voor de bediening van de machine.

         

        + 0.5 FTE C1-C3 onderwijs/welzijn (contractuele basis);

        Motivering: Er zijn momenteel 3 (en mits aanwerving van een medewerker participatie 4) deskundigen zonder enige administratieve ondersteuning.

         

        +1 FTE A10a-A10b - Directeur Ruimte (statutaire basis);

        Motivering: Cfr. gemeenteraadsbeslissing van 28 oktober 2021;

         

        Overwegende dat volgende wijzigingen aangebracht worden aan de personeelsformatie:

        1 FTE A1-A3 beleidscoördinator contractueel

        1FTE C1-C3 burgerzaken

        1FTE C1-C3 Ruimte contractueel

        1FTE C1-C3 ploegbaas groen contractueel

        Gevolg gevend aan de bewegingen die ook op Vlaams niveau lopende zijn, worden aantal statutaire functies omgevormd naar contractuele functies;

        Financiële impact

        Gelet op de bijlage met kostenraming, opgemaakt door de financiële dienst, dat voor deze meeruitgaven de nodige kredieten bij interne kredietaanpassing werden vrijgemaakt in het meerjarenplan;

        Adviezen, voorstel, voordracht

        Gelet op het advies van het managementteam, toegelicht tijdens het overleg MAT/CBS van 15 september 2021;

        Gelet op het protocol voor akkoord van de vakorganisaties;

        Op voorstel van het college van burgemeester en schepenen in zitting van 10 november 2021;

        Publieke stemming
        Aanwezig: Ines Swaelens, Michel Vanderhasselt, Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Marc Faes, Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx, Sieglinde De Mulder
        Voorstanders: Ines Swaelens, Michel Vanderhasselt, Jozef Borremans, Christiane Servranckx, Timo Schoukens, Gunter Desmet, Marc Faes, Frans Holsters, Fred Dielens, Guido Van Cauwelaert, Astrid Roeges, Rutger Belsack, Sven De Paepe, Geert De Feyter, Arno De Paepe, Jochen De Mulder, Anna Parys, Sophie Claeys, Kris De Meuter, Hannes Verdoodt, Steve Convents, Kristof De Leeuw, Stefanie De Roover, Vera Servranckx
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Artikel 1. - De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurt de wijzigingen personeelsformatie en organogram goed. 

        Artikel 2. - Een kopie van dit besluit wordt bezorgd aan de personeelsdienst, de financiële dienst en de diensten van de heer provinciegouverneur.

Namens OCMW-raad,

Sieglinde De Mulder
Algemeen Directeur (wnd.)

Ines Swaelens
Voorzitter OCMW Raad