De notulen van de vergadering van 9 september 2020, zoals gevoegd in bijlage, worden goedgekeurd
De gemeenteraad heeft in zitting van 24 september beslist tot het vervangen van mevr. Y. Verhofstadt door mevr. Nele Vandenbulcke als bestuurder bij het AGB Ternat namens N-VA.
Verder heeft de raad beslist mevr. Yaëlle D'Hoe als bijkomende bestuurder bij het AGB Ternat voor Voor Ternat aan te stellen.
Het directiecomité heeft de huidige statuten geëvalueerd en stelt enkel kleine aanpassingen voor.
Elke legislatuur sluiten het AGB en het lokaal bestuur een beheersovereenkomst af met elkaar om hun werking op elkaar af te stemmen en te verduidelijken.
Het directiecomité heeft een voorstel van beheersovereenkomst met addenda betreffende de personeelsinzet, de financiële processen en de levering van diensten door het lokaal bestuur aan het AGB opgesteld.
Dit wordt ter bespreking aan de Raad van Bestuur overgemaakt.
Minstens een keer per jaar dient het meerjarenplan aangepast te worden. Hierbij worden in elk geval de kredieten voor het volgende boekjaar vastgesteld. Als dat nodig is, kunnen daarbij ook de kredieten voor het lopende boekjaar worden aangepast. Bij elke aanpassing van het meerjarenplan wordt het resultaat van de intussen vastgestelde jaarrekeningen verwerkt. Het aangepaste meerjarenplan bestrijkt dezelfde periode als het initiële meerjarenplan.
Deze risicoanalyse en preventieplan zijn opgesteld om de kans op besmetting met en verspreiding van het Covid-19 virus te verkleinen bij een project georganiseerd door en/of op locatie van CC De Ploter. Het doel van dit plan is de veiligheid van het personeel en de bezoekers te maximaliseren. Dit plan geeft een algemeen beeld van onze aanpak en de specifieke maatregelen en is een leidraad voor de medewerker, bezoeker en gebruiker. CC De Ploter volgt de maatregelen van de overheden nauwgezet op. Elke versoepeling of verstrenging van de maatregelen door de overheid zal een impact hebben op wat we doen en wanneer we het doen. De preventie in dit actieplan zal dus continu kunnen bijgestuurd worden. Dit is daardoor een ‘levend’ document en wordt steeds geüpdatet op basis van het voortschrijdend inzicht en de laatst beschikbare informatie. Deze risicoanalyse vertrekt vanuit de generieke gids van de FOD WASO, basisprotocol cultuur en de sectorgids van oKo en SFP.
Dit plan werd goedgekeurd op het College van Burgemeester. Het zal gelden tot zolang de overheid (federaal, gewestelijk of gemeentelijk) deze maatregelen van ons vraagt. De maatregelen kunnen veranderen in tijd en aard, naargelang de situatie rond Covid-19 verandert (gebaseerd op het gefaseerd basisprotocol met kleurcodes) en naargelang CC De Ploter zijn activiteiten opnieuw uitbreidt.
Een samenvatting van dit plan specifiek naar huurders/gebruikers van onze lokalen is in opmaak (een voorlopig plan is goedgekeurd op het CBS en de meest courante richtlijnen zijn reeds geafficheerd). Beide plannen zullen na goedkeuring op het AGB raadpleegbaar zijn op onze website en ook een fysiek exemplaar zal ter inzage liggen aan het onthaal. Het plan heeft nog een uitbreiding nodig wanneer horeca-activiteiten opgestart worden.
De Covid-19 richtlijnen van dit document worden vooraf gecommuniceerd aan alle medewerkers, de te ontvangen gezelschappen, artiesten, huurders, verenigingen… zowel eigen als receptieve programmering.
Dit plan gaat uit van de twee belangrijkste parameters: social distancing en hygiëne.
Voor de problematiek van de uitbating van de Horeca werd door het directiecomité een plan van aanpak opgemaakt. Dit plan verschilt naargelang van de korte dan wel de langere termijn.
Het directiecomité vraagt het mandaat aan de Raad van Bestuur om dit plan van aanpak te implementeren.